Search This Blog

Friday, April 03, 2009

JPJ????

Alhamdulillah.. aku dah melapor diri pada 31 mac dulu kat Lembaga Lebuhraya M'sia... Tengkiu la kepada Luth.. Fr3ak dan rakan2 lain yang dok bagi panduan aku nak mai K.L nih... Trimazz!!! Ramai gila depa amik intake kali ni .. ada la dlm 1400++ org.. tak tau la kerajaan nak tempatkan kami kat jabatan mana.. huh~~

Aku ni dok ingat dh dapat keja sini aku keja sini.. tp.. tup tup.. ha.. ada benda yang aku tak tau.

Mengikut taklimat yang aku dengar aritu.. kami ni akan ditempatkan di kementerian.. ada kat Putrajaya.. ada kat KL.

Nak dijadikan cerita.. sblm aku berangkat mai sini aku dah booking awal2 rumah kat ptrajaya.. memang aku ingat mati2 aku keja sini.. deposit rumah sewa pon dah bayar!

Kay2.. sambung cita. Bila dah ditempatkan kat kementerian.. kementerian akan tempatkan kami ni kat jabatan2 pulak! bila p jabatan.. depa akan agih pulak kami ni kat cawangn2 or agensi bawah jabatan tuh... cawangan or agensi ni di seluruh m'sia! so.. aku tak sure la keja sini ka dak! aduyai....

tunggu punya tunggu.. Alhamdulillah.. aku dapat kementerian pengangkutan.. dan arini.. tanggal 4hb.. aku ditempatkankan di jabatan pengangkutan jalan putrajaya.. hmmm... JPJ.. ok la!

kalu aku ada peluang.. kalu jpj kat penang ada kosong bule la aku apply p tukaq penang.... hmm.. musti mak aku syiok gila! haha!

tapi tu la.. awai2 depa cakap jpj penang penuh.. kalu ada pon.. ramai lagi yang dok Q nak masuk. yang ibu ngandong.. yang nyusu anak.. ha.. ramai lagi yg apply nak balik state. huh~~~ takpa. keja sini dulu la.


Skrg aku dok berkira2.. nak balik penang ka dak mlm nih.. hmmmmmmm.......................????

2 comments:

myfr3ak said...

congratss ;) Semoga anda sentiasa sihat diperantauan..

ps: minggu depan mau? hehehehe

idacomel said...

hang la ni kije kt jpj ka..??
alhamdullilah.. x sia2 usaha ko
slama ni.. ishhh.. aku dh mls blaja ni.. kenang kn je hasrat mak ayah aku.. huhuhu.. ni jpj mane hang kije ni?? mai la shah alam lepak rmh sewa aku..